Sorry seems to be the hardest word.

Assalamualaikum wbt 

Sejauh mana kita pergi dalam dunia ini, kita tak akan lepas dari mengingati Allah. Walau sedikit mana iman di dalam hati manusia, dia kan tetap terkenang akan tuhannya. Cuma kita manusia tak seperti makhluk lain, kita diberi pilihan untuk menyambut hidayah Allah atau terus-terusan membuangnya (Islam ikhtiari) Namun, Allah itu Maha Rahman dan Rahim, kasih sayangNya tak pernah berhenti, Dia terus menjentik hidayah itu. Alhamdulillah. 

Dengan kelebihan kadang2 manusia taksub dengan dunia, dengan kekurangan manusia taksub membaiki diri demi mengejar dunia.  Kita pilih apa yang nak. 

"The sign that Allah has turned away from a servant is that he makes him or her busy with matters that are no concern to Him. When a person reaches such a point he must repent and ask Allah to guide him to those matters that are important and beneficial (Hassan Al-Basri) 

Disini saya ingin mengambil kesempatan untuk meminta maaf dari para sahabat saya kerana pernah membawa para sahabat ke arah yang tidak mengingati Allah. Insyaallah, saya berjanji tidak akan mengulanginya. Tidak guna kita berada di puncak andai beradanya kita di puncak menjadi memudahkan yang di bawah melupakan Allah. Astagfirrullah astagfirullah astagfirullah. 



" Ya Allah! ampunikanlah segala kesilapan, keterlanjuran, kelalaian & kejahilan kami dalam menjalani kehidupan Dunia ini, berilah Petunjuk & Kekuatan pada kami, Tetapkanlah hati-hati kami dijalanMu dan dalam mentaatiMu "


" Ya Allah! Aku memohon kepada Engkau akan Syurga dan barang yg Boleh menghampirkan Aku kepadaNya, samaada daripada perkataan atau perbuatan dan amalan dan Aku berlindung dari Neraka dan apa yg menghampirkan aku kepadanya, samaada melalui perkataan, perbuatan dan amalan "

Nikmatnya mencintaiMu ya Allah. Alhamdulillah


by Nurulain

Comments

  1. ''ya Allah ya Tuhanku, aku memohon kasih sayangmu dan kasih sayang orang yang mencintaimu serta kasihkan amalan yang mendekaktkan kepada cintamu. Ya Allah ya Tuhanku jadikanlah kasihmu lebih aku sukai berbanding diriku sendiri dan ahli keluargaku dan daripada air yang sejuk...ameen...'' be strong, Allah will help us...:)

    ReplyDelete
  2. Insyaallah insyaallah ameen :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts