:::PROF. SIR TAP HATIMAKNAK:::

  



 :::Assalamualaikum::::Jika tidak salah ini dikatakan  merupakan trend mata ke atas, tangan ke bahu atau dada. Memang, tidak dinafikan perbuatan ini mengamatkan suasana2, lalu menghiburkan hati yang gundah gelana..Hehehe. Meriahlah jugak kan!! (penulis amat terasa *.*)

:::Perbuatan sebegini bg saya boleh dikategorikan sbg gurau senda. Tetapi, ianya tidak begitu digalakkan, unless jika mereka yg terlibat sudah amatlah kenal perangai masing2 dan janganlah sampai go beyond the limit. Salah satu maksudnya  janganlah sampai perbuatan  itu merendah-rendahkan suatu parti yang lain atau sehingga membuka aib mereka.


Jadi apa kata, jom kita belajar tukar trend ini, moga lebih bermanfaat:


Daripada mata ke atas, tgn ke bahu
Kepada: Mata ke bawah, tgn paras dada 



Firman Allah yang bermaksud: “Wahai orang beriman! Janganlah sesuatu puak daripada lelaki mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki lain kerana harus puak dicemuh itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak daripada perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan perempuan lain kerana harus puak yang dicemuh itu lebih baik daripada mereka, dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengah yang lain dan janganlah kamu panggil memanggil antara satu sama lain dengan gelaran yang buruk. Seburuk-buruk panggilan ialah panggilan buruk sesudah dia beriman dan ingatlah sesiapa yang tidak bertaubat daripada perbuatan fasiknya maka merekalah orang yang zalim.” (Surah Al-Hujuraat, ayat 11)

p/s:  huhuu,  jika saya berlebihan ampunkan saya kwn2 :)


Comments

Post a Comment

Popular Posts